Mijn Tas Lena

Al een tijdje lag het boek Mijn Tas klaar voor gebruik.... en vanaf het begin was Lena al mijn favoriet... Nu de zwemles voor de oudste is begonnen, was het een mooie stok achter de deur om deze tas in de zwemproof versie te maken...

Het patroon verkleinde ik wel met 20 %, anders is het meer tas dan kleuter ;) Ook voegde ik binnenzakken er aan toe, handig voor de borstel, de shampoo, de slippers e.d.

Ik gebruikte als voering geplastificeerd katoen van de Ikea, restjes van mijn matrashoes... De buitenstof is een tafelkleed van de Zeeman. Ik deed een verwoede poging om motieven door te laten lopen, maar de print was zo scheef gedrukt, dat ik dat maar opgegeven heb...

Om de tas zo stevig te laten staan, kan ik je echt Soft & Stable van MaMarieke aanraden. Deze versteviging naai je mee in de naden en geeft je tas echt body!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Note voor degene die ook tassenband wil gebruiken bij dit patroon:
                                 in de eerste druk staat een klein misdrukje: je hebt 2x 125 cm nodig...

Reacties

  1. Wat is hij mooi! !!! toffe stof. Hiere mag je grote meid zeker mee gezien worden. Wat zal ze weer blij zijn met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is hij mooi! !!! toffe stof. Hiere mag je grote meid zeker mee gezien worden. Wat zal ze weer blij zijn met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echt prachtexemplaar! En afgewerkt tot in de kleinste puntjes, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik heb datzelfde Zeemanstofje ook al eens gebruikt voor een tas en bij mij liep de print ook scheef. Maar je hebt het goed aangepakt, ik zie er niets van bij je tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai heel mooi hoor. de site van de versteviging neem ik mee en sla ik op bij mijn favorieten. Bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt onze giveaway gewonnen op pinkbubbels.blogspot.nl !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha pinkbubbels.wordpress.com natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank allemaal voor de complimenten, ben zelf ook erg blij met de tas...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg! Ziet er idd heel profi uit, als ie zo mooi rechtop staat. (ik ga dat onthouden)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Monique Boshart30 juni 2016 om 14:07

    Mooie tas hoor .heb zelf het boek ook besteld ,maar er zit maar 1 patroon in en mis heel veel patroon delen waaronder de Lena .nu kan ik nog niet beginnen met mijn tas jammer anders stuur ik het boek terug

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts