Zo trots als een pauw!

 
Stel je bent vijf jaar... En reuze teleurgesteld als de speelgoednaaimachine die je van Sinterklaas hebt gekregen, niet echt kan naaien... Want dat wil je zo graag... Net als mama altijd doet...
 
Tsja, dan strijk je als moeder toch eens over je hart... En koop je een echte machine voor haar... Ik heb de Janome Mini Sew gekocht voor onze Anouk... De kleur roze is meteen een schot in de roos! Maar het verbaast me hoe goed ze er mee overweg kan... Nu had ze al menig keer geoefend op mijn machine, maar dit formaat past een stuk beter bij haar...
 
De eerste projectjes waren een speldenkussen, een tissuedooshoes en een kussensloop. Maar het liefst wil ze jurken maken. We zijn begonnen met een cirkelrok. Al het werk heeft ze zelf gedaan, van knippen tot spelden (met een klein beetje hulp), alle naden zelf gestikt en zelfs het elastiek en het sierrandje onderaan is helemaal zelf eraan gemaakt! Petje af voor deze dame!
 
 
En moe na een zwemles, geen zin om te showen, maar toch:
 
 
 
Een aantal kleine projectjes zelf tussendoor (en enige tijd geleden, maar nog niet geblogd):
 
Plooirok.
 
Sorbetto top
 
Shirts gepimpt met de Silhouette Cameo.

 
 
 

Reacties

  1. Wat leuk! Dat gezichtje ook :) Mijn zoontjes willen ook graag, maar mogen niet aan mijn machine komen. Ik naai ook niet met de jongens erbij. Maar soms knip ik wel stof en het aangeven van spelden (en ze er weer uit halen) vinden ze nu nog leuk.
    Is dat de Sorbetto Top met rits? En wat heb je veel shirts gepimpt! Voor mijzelf gebruik ik de cameo eigenlijk niet. Alleen voor kinderkleding (en stickers uiteraard). Maar nu heb ik wel wat inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze vindt het inderdaad super om te doen.... Altijd onder toezicht hoor... Heb haar uiteraard wel geholpen om het zelf te doen ;)
      Ja het is inderdaad een Sorbetto top met rits.... Ik hou meer van getailleerde tops, dus ik heb hem aardig aangepast naar mijn figuur... Vandaar ook de toevoeging van de rits...

      Verwijderen
  2. Ohhhh wat een heerlijk snoetje!! Natuurlijk moest er zo'n mini sew komen! :) Prachtig rokje, morgen aan naar school? Gaat zo haar mama achterna.
    Toffe shirts voor jezelf gepimpt zeg! Doe ik eigenlijk nooit voor mezelf, maar krijg ook net als stipjes en datjes hier wel inspiratie door!
    See you?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het rokje is inmiddels aan alle juffen geshowd hihihihi...
      Enne... Selfish sewing is leuk hoor! Ben nu de wintercollectie aan het plannen...

      Verwijderen
  3. Zo knap van haar! En die cameo, dat is nogal een gerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig om te zien!! En wat een mooi resultaat. Een dikke proficiat aan de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts